Dag 16: Da Nang - Hoi An 36km

6 november 2019 - Hoi An, Vietnam

Na een rustig ochtendje en een kleine wandeling met mijn Canadese hostel genoten naar de draken brug, ga ik Merel ophalen op het station. Zo'n gekke gedachte dat ze dan straks hier is en hetzelfde gaat beleven als ik. Ik kan het bijna niet bevatten dat het echt zover is, ik heb er heel erg veel zin in! Zodra de trein aankomt komen er opeens uit alle hoeken taxi's voorrijden, heel grappig gezicht. En dan komt Merel naar buiten, ik ren naar haar toe en vlieg haar om de nek. Nu is het pas werkelijk dat ze er echt is, ik wist natuurlijk dat ze zou komen maar toch realiseer ik het echt pas echt nu het zo is. We gaan even op een terrasje zitten en drinken een passievruchtsapje. Daarna bestellen we een taxi rit achterop de scooter voor Merel. Volbeladen rijden ze weg en ik fiets erachteraan. Ik kan ze zowaar bijhouden en hoef dus ook niet op de route te letten. We rijden naar het bedrijf waarvan Merel haar scooter huurt. Ze krijgt uitgebreid uitleg en daarna zijn we toch echt klaar om te vertrekken. Het is gelukkig niet ver naar Hoi An, het is ook alweer wat later op de dag. Merel tuft lekker naast me en zo gaan we op pad. We zoeken een plekje om te lunchen. Ik denk dat het heel leuk zo samen gaat worden, Merel die veel verstand heeft van eten, wat je hier ook goed kan, en ik die de Tom Tom functie ga innemen, een uitmuntende combinatie hier. De route die we nemen is langs zee, maar we vangen geen glimp op van de zee omdat er allemaal resorts voor liggen. Binnen een paar trappen en paar keer gas geven zijn we al in Hoi An. Het is een groot toeristen paradijs, wat ik totaal niet verwacht had. Allemaal zitten ze op de motor, en ook een groot deel op de fiets. Na gedoucht te hebben gaan we de stad verkennen. Het extreme toeristisme wordt weer bevestigd, maar ook wel begrijpelijk want het oude centrum is prachtig. Overal hangen lampionetjes en op de rivier drijven allemaal lichtjes en roeiboten ook versierd met lichtjes. De huizen en gebouwen in het oude centrum zijn ook erg mooi en alles ziet er goed onderhouden uit. Het is een prachtig geheel, maar wel erg toeristisch dus. We gaan op zoek naar een plekje om te eten buiten het centrum. We vinden een plekje waar het druk is met 'locals' en we snappen ook waarom, het eten smaakt echt heerlijk. We drinken er een lokaal biertje bij en gaan verder met de tour door de stad. Morgen nemen we de tijd om even goed de route te plannen. Maar vanavond hebben we er al een begin aan gemaakt onder het genot van wederom een lokaal biertje bij een heel schattig oud Vietnamees koppel. Het wordt een pittige tocht richting Ho Chi Minh, maar gelukkig staan we er samen voor! Morgen nog een dagje voor de puntjes op de 'i' en even genieten in deze toeristische hotspot. Dan gaan overmorgen de avonturen van Jan Janssen en de kinderen weer verder.

Totaal aantal kilometers: 1254km

1. Monique:
    6 november 2019
    Samen sterk en veel plezier en 🎃🔆gezelligheid😘
  2. Giaco quint:
    6 november 2019
    Hey scatten
    Veel plezier en goede reis
    Giaco