Dag 26: Di Linh - Cat Tien national park 93km

19 november 2019 - Núi Tượng, Vietnam

3... Het aftellen is echt begonnen. Vandaag gaan we naar een groot nationaal park toe fietsen. We hebben ongeveer 10 uur in een diepe slaap gelegen. Merel haar hoofdpijn is beter, ik voel me nog steeds niet echt lekker. Toch maar wat ontbeten, dat is wel verstandig voor zo'n tocht. Wederom hebben we een prachtige route, heel heuvelachtig waardoor het uitzicht na iedere bocht prachtig is. We rijden op een plateau en moeten vrij veel op en neer qua hoogte. Er zitten niet echt vlakke meters bij. Op straat drogen ze koffie op grote doeken, ze lopen er met blote voeten doorheen om de bonen om te woelen. We houden een stop om Merel haar Honda van olie te voorzien. Ik voel me toch echt niet lekker, dus ga even naar de wc. Het ontbijt komt er jammer genoeg weer uit, gelukkig voel ik me iets beter na het geloosd te hebben. Dit is alleen niet echt lekker om me al twee dagen heel misselijk te voelen. We maken een stop bij de apotheek om toch wat medicijnen in te slaan. Fijn toch dat ik daar voor gestudeerd heb op deze momenten. In Nederland zou ik gewoon uitzieken maar hier is uitzieken niet echt een optie. Of wel, maar dan zit je meestal niet op de meest comfortabele plek om dat te doen. We gaan verder en dan komt er een stuk, wat echt fantastisch mooi is. Het gaat helemaal bergaf door een jungle achtig gebied. Het is een en al genieten. Zo kan ik ook lekker wat kilometers maken zonder veel inspanning. Daarna horen we opeens de Honda een sissend geluid maken. En ja hoor, er zit een dikke spijker in de achterband. Wat een pech, gelukkig is er weer een reparateur om de hoek. Het ziet er alleen naar uit dat de reparateur nog in de leer is en hulp nodig heeft van iemand anders. Ondertussen drinken we een koude cola, die konden we gelukkig in het winkeltje ernaast krijgen. Ik voel me nog steeds niet lekker en besluit alvast vooruit te fietsen. Rustig trappel ik vooruit en vlak voordat we aankomen vergezeld Merel me weer met een gerepareerde band. Voelt toch wel een stuk fijner zo samen dan alleen. We komen aan bij het nationaal park en gaan overnachten op een top locatie. We hebben een hutje aan het water met hangmatten en lekkere stoelen. We genieten van het mooie uitzicht, de rust, de tsjielpende insecten, de fluitende vogels. Ook maken we kennis met Saskia de spin, ze kruipt rond in ons hutje en zou volgens de host niet giftig zijn. Daarna eten we bij de homestay, ik eet gekookte rijst met wat groeten, het valt redelijk goed. Daarna kruipen we onder onze klamboe tegen de muggen en hopelijk ook tegen Saskia. Lekker klaarstomen voor de laatste twee fietsdagen.

Totaal aantal kilometers: 2120km